2013. február 15., péntek

Hasznos Halom

A klímanókat nem elég megálmodni, megrajzolni. Nem elég meghallgatni a meséiket, lejegyezni, kiszínezni. Kell egy mögöttes világ. Kell a kis fenekük alá szék, a hegyes fülek fölé egy hajlék. Szóval kreálni kell egy egész világot köréjük, hogy hiteles legyen az egész. Gyerekként(és most is) a legjobban a kis részletekben szerettem bogarászni. És még egy dolgot szerettem nagyon: bunkert építeni. Építettünk hóból kunyhót, megszálltunk bokrokat, amik belsejében szállást találtunk, terítettünk le asztalt nagy pokróccal, hogy elbújjunk alatta. Nagyapám szép alföldi góréját szálltuk meg, telehurcoltuk mindennel, amitől otthonosnak érezhettük.(aki nem tudja, milyen épület az a góré, az küldjön egy kérdőjjelet kommentben)
A hajlék építés bizonyára valamilyen ősi ösztön, az elmúlt két napban kiélhettem rendesen ezt a vágyat, megfestettem a klímanók faluját. 
A képek gyorsan jöttek a fejemben, már kezdettől fogva láttam magam előtt ezt a kis manótanya birodalmat, ám a nevén nagyon sokat kellett törni a fejem. Az első verzió(amit még nem is én találtam ki, csak épp nem volt frappánsabb szavam rá): Manófalva...uhhhh...mindig felállt a szőr a hátamon ettől a kifejezéstől. Azt hiszem, tíz emberből 9 biztosan ezt a megoldást mondaná erre a kérdére:
-Szerinted hogyan nevezzük azt a falut, amit manók laknak?.....Szóval nem túl kreatív. A megoldás akkor jött, amikor elkezdtem megírni a Kis Művésznő történetét. (hogy erről még ne hallottatok? sebaj, nem is fogtok, míg nem kerül a kezetekbe egy eredeti Hulladék Históriák példány) Szóval a Kis Művésznő árulta el a nevét a falunak: Hasznos Halom. Ah, én bele szerettem egyből, ahogy kimondtam! Színes és fekete-fehér részletek, tessék:


Meserészlet hozzá:


Hasznos Halom.
"Micsoda beszédes név, igaz? Így hívják a klímanók titkos helyen megbúvó aprócska faluját.
Egyre otthonosabb lett, ahogy a házikók csinosodtak, abban azonban nem tudtunk megegyezni, mi lenne a legszebb név az otthonunknak. Külön - külön mindegyik háznak megvolt a saját jól csengő neve:
 Komposzt Karcsi háza a Komposzt Kupac nevet viselte.
Papír Apó ezt kanyarította nagy piros betűkkel a bejárata felé: Skatulya Tanya.
Üveg Néne házát mindenki Üveggyöngynek nevezte. Sokszor hallatszott az Üveggyöngy felől Fiola Fióna csodás üveghangszer játéka.
A Konzerv Kuckót Fém Frici lakta.
Pille Panni flakon kunyhóját Palack Laknak keresztelte cserfes kis lakója.
Az én kapitányi kunyhómra is kiírtuk: Klíma Kunyhó, még aznap, amikor megérkeztek közénk a klímanók.
Mindentbele Béla háza volt az egyetlen, ami nem a faluban lapult. Nagyon megszokta már a régi szeméttelepen eszkábált kis viskóját. Még neve sem volt, de ő valahogy ezt soha nem bánta.
A falu nevében azonban sehogyan sem tudtak dűlőre jutni. Így hát a falu sokáig névtelen maradt.
 Azon a napon azonban, amikor megérkezett hozzánk a Kislány, minden megváltozott. Nem csak a falunk kapott végre nevet, nem bizony. Azon a szép tavaszi napon ismét híd épült ember és manó között." 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése